Van Gogh

25 mei 2023 - La Souterraine, Frankrijk

Hebben jullie wel eens geprobeerd om met je sokken aan in een flanellen binnenzak met rits, welke in je Mummy te komen in het pikkedonker. . Ik wel, maar Irma dacht dat de oorlog uitgebroken was.  Ik zal maar niet in detail treden, maar vannacht moest ik nodig en het was stervenskoud. Dus snel naar buiten en dacht tijdens het hondje uitlaten ik doe mijn sokken aan want mijn voeten zijn bevroren met het vertelde als resultaat.

​​​​​​ Gelukkig is het gelukt en kon ik verder heerlijk slapen en met warme voeten. Wel met het gevolg dat we pas tegen kwart voor achten ons moesten haasten om op tijd aan het ontbijt aan te schuiven. Wat luxe zeg om zo aan te schuiven, thee in te schenken en stokbrood met zelf gemaakte jams. Ook onze passen waren voorzien van een zelf gemaakt stempel. Elke keer weer anders. Een mini-van Gogh.

De wandeling was echter een beklimming van de Pyreneeën. Na elke heuvel alweer een nog steilere heuvel. Er waren stukjes bij met een helling van 45 °. Paden met lang gras, beekjes die droog over gestoken moeten worden en noem maar op. Gewoon een lastig traject waarvan we blij waren dat we er waren. Het toetje van de dag was een geweldige pelgrimsherberg. Gezellig met een grote tuin . We konden de was doen en lekker lang douchen.  We waren er met 8 pelgrims aanwezig. Ook Ruud en Ingrid die we in stad tegen kwamen waren hier naartoe verhuisd.

Jullie begrijpen het we zijn in La Souterraine een pelgrimsstad beland.

Welterusten allemaal. En alvast bedankt voor jullie leuke reacties.

1. Hannie:
    25 mei 2023
    Wat knap gedaan ,dat was een hele klim,en haha ik zie het zo voor me , hoe je weer in je slaapzak wilde.slaap lekker en dat zal wel lukken na zo'n dag .Groetjes
  2. Gert:
    25 mei 2023
    Tja een slaapzak met binnenhoes instappen met sokken is een dingetje, en dan ook nog een mummyslaapzak….! Ik kan me er wat bij voorstellen dat dat een worsteling werd! Maar de sterkste heeft gewonnen! Het klinkt als een pittige etappe maar gelukkig met een warm onthaal! Hopelijk slapen jullie weer goed en morgen weer een frisse start! 👍💪😄
  3. Joke:
    25 mei 2023
    Zonder de details te noemen kon ik de beelden aardig voor me zien, behalve het hondje die zat achter de boom denk ik.😂.
    Op die ene foto met beek dat noem ik geen wandelpad meer hoor, top dat wel lukt.
    Wens jullie ook voor morgen weer lekkere croissants, jams en warme douche.
  4. Ina Snippen:
    25 mei 2023
    Geniet van jullie welverdiende nachtrust.😴😴😴😴
  5. Ab:
    26 mei 2023
    Hallo Jan en Irma, lees jullie verslag van elke dag met veel plezier. Krijg de verslagen nu op mijn eigen mail ( heeft Hannie geregeld).wens jullie ook morgen weer een fijne wandeldag. Een goede nachtrust gewenst, groetjes van ons 👍
  6. Helen:
    27 mei 2023