Geen top te hoog

14 juni 2023 - Ferdrupt, Frankrijk

Toen we vandaag aan onze wandeling wilden beginnen werden we meteen begroet door een stel koeien. Kijk maar eens naar de video. Een goed begin vonden we zelf.

Het had ook anders kunnen zijn dacht ik want maandag voelde mijn knie niet echt jofel. 2 a 3 km was het maximum. Voor de goede orde, de oorspronkelijk pijn zat bovenin de kuitspier en die was aan het begin van de vakantie helemaal over. De nieuwe pijn zit net onder de knie bovenin het scheenbeen en was afhankelijk van de belasting van pijnvrij tot behoorlijk pittig. Dat is moeilijk uit te leggen. Zelfs Irma vind dat ik niet eerlijk was, want zei ze " Als ik i niets gezegd had, hadden we nog gelopen, maar dan trok ik twee karren en jij zat er bovenop" Voorwaar geen onaantrekkelijk idee hoor, maar heel ergens zit er wel een greintje waarheid in. Toen we gisteren de Grande Ballon bestegen, we stonden er trouwens bijna bovenop, dacht ik hier moet wat gebeuren. En dan denk je aan vrienden die zeggen "Als er iets is bel je of app je me maar". Daar wil ik dan wel zorgvuldig mee omgaan, maar nu heb ik dankzij Gert een prachtige bandage om mijn knie en je geloofd het of niet, maar dezelfde avond was ik verbaasd dat het zo lekker voelde.

Dus vandaag naar de Eildensteinpas gereden om daar de Rainkopf op 1305 m te beklimmen. Enna het vrolijke geklingel vande koeien geeft dat een extra morele ondersteuning . Irma vloog werkelijk langs angstwekkende afgronden naar boven

IMG_20230614_113918_1en ik ging trots voorop want als het weer lekker voelt geeft dat extra energie. Op tijd even uitrusten op de kopIMG-20230614-WA0004en het jongvee wat hier loopt even vertroetelen is erg leuk. Ook de afdaling ging dit keer voorspoedig en daar was ik toch wel een beetje bang voor. IMG_20230614_122330_4IMG-20230614-WA0005O derweg werden we belaagd door diverse griezelsIMG-20230614-WA0000maar gelukkig was dit maar een klein motvlindertje die erg nieuwsgierig was.

Uiteindelijk zijn we via een leuk bergmeer waar veel, nou ja enkele tientallen is hier veel, genoten en wij ook van het zonnetje en het water. Ik denk dat de zwemmers antivries ingenomen hebben. Gelukkig hadden we onze zwemkleren niet bij ons.

Een heerlijke dag die perspectief geeft.

Lieve groet van Irma en Jan

1. Hannie:
    14 juni 2023
    Mooi verhaal weer, en inderdaad leuke video😍wat goed dat je wat om je been hebt wat steun geeft.Fijn dat het beter gaat.Groetjes aan Irma,leuke foto's.
  2. Ina Snipoen:
    Mooie plaatjes hoor. Prachtige omgeving. Genieten dus.👍🍀
  3. Gert:
    14 juni 2023
    Fijn dat het beter gaat Jan! Sommigen noemen het ‘wondertape’! Voorlopig nog even tape eromheen houden. En bellen mag altijd mocht het niet meer werken. Fijne dagen, veel genieten! En liefs van ons!
  4. Evelyn Bijkerk:
    14 juni 2023
    Weer een fijn verslag! Dapper om aan zo’n klim te beginnen met een pijnlijke knie. Afdalen is nog zwaarder hè. En wat die karren trekken betreft; lang geleden had je karren die door honden getrokken werden. Dát was natuurlijk de oplossing geweest voor jullie.😃 Maar helaas het is al lang verboden! Veel plezier de komende dagen hoor en petje af voor jullie doorzettingsvermogen en flexibiliteit! Lieve groet voor jullie beiden, Evelyn
  5. Jannij landheer:
    14 juni 2023
    Wat een prachtige wandeling hebben jullie gemaakt. Mooie foto’s en gelukkig ging het met je knie
  6. Vera:
    15 juni 2023
    Fijn dat Gert zo kon helpen. Geniet er nog maar ff van. Dat wordt thuis wel een fotootje...😀 MAAR jullie leveren wel een prestatie mensen. Elke dag weer lopen. Moest er niet aan denken...geniet ze!!!
  7. Monique:
    26 juni 2023
    Je kan ook gaan zwemmen zonder badkleding ... je bent daar toch in de natuur ;-)