De eerste stap

4 juni 2023 - Châlus, Frankrijk

Inmiddels zal een ieder duidelijk zijn dat we niet gestopt zijn maar verder gegaan zijn. Gisterochtend werden we wakker in een hotel 150 km noordelijk van ons huidige punt en toen ik jullie schreef dat we in de trein zaten was dat 200 km zuidelijker. Kortom een heel gereis en dan moesten we vanuit het hotel nog 50 km terug en vervolgens 10 km lopen naar de auto en daarna naar ons huidige punt. Een zonnescherm op een kleine camping in Frankrijk.

IMG-20230604-WA0001Nu we hier zo zitten voelt het wat onwezenlijk en vreemd. We pelgrimeren niet meer, zitten wel op de route en vragen ons af wat dan nu? Het besef dringt zich dan op die oude weg is afgesloten en bewandelen we nooit meer. Vanaf nu zetten we, gelukkig nog samen, de eerste stap op een nieuwe weg waarvan we nog niet weten wat en waarheen. Maar we hebben er zin in en gaan op weg en hopen ook een beetje dat jullie ons blijven vergezellen, want dat helpt. Eigenlijk is hiermee de eerste stap gezet.

Lieve groet van ons beiden.

Irma en Jan

1. Arletta:
    Hoi Jan en Irma!
    Geniet van jullie reis verder, ben benieuwd wat er verder op jullie pad komt! Ik lees het met veel plezier!
  2. Hannie:
    4 juni 2023
    Hoi hoi wens jullie alle goeds voor het vervolg van jullie reis, en blijf jullie zeker volgen.Geniet ervan samen.
  3. Gert:
    Lieve beiden,

We waren een beetje bang dat jullie je reis helemaal zouden afbreken maar gelukkig zijn jullie flexibel en passen jullie je aan aan de omstandigheden. Het wordt anders maar hopelijk toch prachtig met veel genietmomenten. En gelukkig genieten wij dan mee! Goede reis verder en wij verheugen ons dagelijks op jullie verhaal!
  4. Jannij landheer:
    4 juni 2023
    Lieve beiden, moedige stappen maken jullie, goede reis in dit bijzondere avontuur.
  5. Joke:
    4 juni 2023
    Gelukkig een nieuwe manier om te pelgrimeren en de manier waarop hepaald is niet het belangrijkste
    Genieten met elkaar van al wat is, en ja sommige tijden gaan voorbij
    Vanuit Wales groeten we jullie en blijven volgen hoe het jullie vergaat.
  6. Ditia:
    5 juni 2023
    Wat een bijzondere reis is dit toch! Een moeilijke beslissing maken om op een andere manier toch door te gaan , dat is toch prachtig!
    Jullie nieuwe tocht wordt vast heel mooi, en ik maar meegenieten van jullie mooie verhalen.
  7. Henk Hofer:
    5 juni 2023
    In alle opzichten een verrassende reis👈‼️