Blauwe ogen

2 juni 2023 - Limoges, Frankrijk

Lieve vrienden, we zitten nu in de trein te genieten van het mooie Franse landschap. Ik zie u tal van gefronste wenkbrauwen en vragende blikken.  In de trein???

Ja in de trein en dat zit zo. Na dagen nadenken en peinzen hebben we besloten dat het zo niet langer gaat. Mijn onderstel begint diverse gebreken te vertonen en dat uit zich in en waggelende gang naar boven, een soort dronken aap met een kar aan zijn kont. In het ogenschijnlijke vlakke landschap zitten onnoemelijk veel dalen en dat komt mijn humeur niet ten goede. Zuchten, kreunend en mopperend gaat de dronken aap naar boven. Irma leid daar onder en mijn omgeving ook. Een ding in mijn leven vind ik erg belangrijk en dat is een mooi mens voor mijn medemens te zijn. Dat was ik niet meer en dus zeiden we tegen mekaar "we doen een stap terug"  en gaan onze weg op een andere manier vervolgen. Dus vanmorgen alles ingepakt en teru.g ge lopen naar Aix waar we eergisteren waren , want we gaan de auto halen die in Crozant staat . Dus in Aix op de trein naar La Souterraine, eitje zou je denken, maar wat wil het geval. In Limoges aangekomen en daar op de trein naar La Souterraine over te stappen zitten we voor we het weten in de trein naar Cahors. Wat een mooi landschap zeg, woeste dalen en veel getunneld onderweg. Wij amuseerden ons prima, totdat we vonden dat de zon aan de verkeerde kant zagen. Snot domme zeg we gaan naar het zuiden. Allerlei scenario's flitsten door ons hoofd maar aangekomen in Brive ka Gaillarde aan de andere kant van het land stapt Irma uit en spreekt onmiddelijk een bazige dame aandie zegt"wacht u even" en 5 minuten later hebben we een keurig uitgewerkt document gekregen en zijn we op de trein naar Chateauroux gezet onder persoonlijke begeleiding van de hoofdconducteur, die regelmatig even komt kijken of alles wel naar wens verloopt. Als we straks, om 8 uur, in Chateauroux aankomen hebben we voor € 28 half Frankrijk door kruist. Dat heet nu genieten. Voor dit geld 💸 gaan we vannacht uitgebreid uit eten en slapen in Chateauroux. Eerlijk gezegd begint onze camino nieuwe steil op een mij wel aansprekende wijze.

Met een liefhebbende groet van de pelgrims Irma en Jan.

1. Wim van de Bor:
    2 juni 2023
    Een verstandige beslissing. Jullie kunnen met een goed gevoel terug kijken op een geweldige prestatie. Het doel was toch lopen, je zelf beter leren kennen, kijken waar je grenzen liggen en genieten. Veel belangrijker dan een plek op de kaart zien te bereiken.
  2. Hannie:
    2 juni 2023
    Nou snap het helemaal, vind het al heel knap wat jullie gedaan hebben, vooral met een niet fitte knie beginnen,en toch nog zo ver gekomen.liefs en groetjes
  3. Ina Snippen:
    2 juni 2023
    Wel verstandig dat jullie gestopt zijn. En tot zover hebben jullie wel genoten. Sterkte met de knie Jan. En allebei goede reis naar huis.
  4. Joke:
    2 juni 2023
    Ach het is wel een reis met steeds andere wendingen en wat niet gaat gaat niet. Soms moet je in wijsheid besluiten. En ervaringen rijker dat zeker ook . Hele goede terugreis geniet nog van wat op je pad komt. 😘
  5. Tsjeard en Wyanda:
    2 juni 2023
    " Als je niet meer kunt kijk dan niet vooruit naar wat je niet gedaan hebt, maar terug naar wat je wel deed"
    Jullie hebben een geweldige reis gemaakt en heel veel moois beleefd. Geniet na van de prachtige herinneringen. Wie weet een vervolg in de toekomst. Goede reis naar huis. Lieve groeten, Tsjeard en Wyanda
  6. Evelyn Bijkerk:
    3 juni 2023
    De bakens verzet. Meebuigen als het niet meer gaat zo je wenste is dan het beste wat je kan doen. Jezelf " kapot lopen", is onzinnig. En nu op een andere manier genieten dat doen jullie , dat blijkt uit het verslag van het treinavontuur!. Klasse. Lekker slapen en morgen weer fris beginnen aan een nieuwe dag. Veel plezier. Liefs voor jullie, Evelyn
  7. Ditia:
    3 juni 2023
    Wat verstandig om het zo op te lossen! Snapte al helemaal niks van dat treinverhaal!
    Super dat je dan zo kunt genieten van een treinreis!
  8. Carla:
    3 juni 2023
    Wijs!!! Je moet er ook geen blijvende schade aan over houden.
    Ik vind het knap dat jullie ondanks alles toch blijven genieten van alles.
  9. Henk Hofer:
    3 juni 2023
    Het is zoals het is en goed luisteren naar lijf en leden is dan heel verstandig