Weer op stap

1 juni 2023 - Flavignac, Frankrijk

Heerlijk zo'n vrije dag. We hebben zelfs iets gedaan; boodschappen en op een bankje langs de Vienne zitten lezen. Ook lekker.

IMG-20230531-WA0001Oj ja we hebben ook gewassen nu het kon.Opgeteld waren er net genoeg touwen.

IMG-20230531-WA0000Zo is zo'n dag zo voorbij. Kunnen de moeite beentjes even rusten

Maar vandaag was het weer raaken trokken we via de bakker verder naar het zuiden. Langs een leuk riviertje tot onze wegen zich scheiden. De rivier de ene kant op en de andere. Bij een dorpje gekomen met 4 wegen kregen we een probleem. Wegversperring. Er was een elektriciteitspaal gebroken , want die zijn hier van hout, natuurlijk zou je zeggen met zoveel bomen. Alle draden lagen op de grond en hingen kapot getrokken van de huizen langs de muren . Blokje om dacht ik,mis dus, want welke van de 4 straatjes je ook inging je kwam telkens bij dezelfde puinzooi terecht. Het alternatief was 10 km omlopen en daar had deze meneer geen zin in. Ook een monteur was niet te bekennen. Ik zei tegen Irma gewoon over de draden stappen en het karretje heeft massieve rubberbanden en dus kunnen we er zonder problemen langs . En ja dat vergt wel even schakelen.we waren er langs. Dus konden we rustig naar Flavignac kuieren en dat deden we.

Wat we nog niet mee gemaakt hadden was regen en onweer. Nadat we de tent opgezet hadden en even naar het dorp waren geweest werden we overvallen door een  regenbui en dat vergt wel even schakelen. De tent die normaliter alleen voor het slapen gebruikt wordt dient nu ook als woonvertrek. Net zoals al die andere eigenlijk gewone zaken moet je even nadenken van hoe nu dan. Een winkel is hier niet laat staan Thuisbezorgd.nl . En in een nylon tent laat je het wel uit je hoofd daarin te koken want voor je het weet is je mooie tent weg en kun je in de koude buitenlucht slapen. Gelukkig hebben we beiden nu een voldaan gevoel en kunnen we ons opmaken voor een nieuwe dag.

Lieve groet uit Flavignac

1. Joke:
    1 juni 2023
    Wat heerlijk zo'n rommeldagje. Maar de start was ook weer lekker zeg maar je ziet de dingen regelen zich toch weer en te reden in eigen tent. Heel veel loopplezier morgen. Doegdoeg
  2. Helen:
    2 juni 2023
    Je maakt wat mee op zo’n reis. Daar hoort regen natuurlijk ook bij. Hoewel een beetje vervelend in een tent. Weten wij alles van. Een goeie tocht verder en we denken aan jullie. 🌞🌞😘
  3. Hannie:
    2 juni 2023
    Fijn zo'n rustig dagje tussendoor,hoop dat het weer nu goed blijft en jullie lekker van het zonnetje kunnen genieten. Fijne dag samen.
  4. Vera:
    2 juni 2023
    Maisonarrivee.fr is misschien een alternatief al blijft het de vraag of zij wel op een camping bezorgen. Ga zo door mensen, achter die neus aan. Elke kilometer die achter je ligt zal je nooit meer lopen. Toitoitoi
  5. Ditia:
    2 juni 2023
    Die vrije dag is goed besteedt begrijp ik. En dan weer spannende dingen op jullie pad... fijn dat een mens dan kan schakelen, en er oplossingen komen😀
  6. Evelyn Bijkerk:
    2 juni 2023
    Jullie zijn inventief en flexibel! Weer een mooi verhaal! Succes mensen met de volgende etappe.
  7. Ab:
    2 juni 2023
    Een vrije dag = fff wat anders doen. Maar dan weer verder, weer spannend van wat gaan we nu weer beleven. Succes en veilige kmters .