Pech

7 mei 2024 - Heerde, Nederland

Achter de meest onnozele woordjes gaat soms een hele wereld schuil. Neem het woordje pech, slechts 4 letters lang of kort als je dat wilt. We zouden een rondje Vierhouten, 50 km, gaan doen. Het was mooi weer, maar halverwege de Dellen, kreeg Irma een vreemde melding op de display " W013" en die kwam mij bekend voor. Dus na een paar ingewikkelde, voor een leek dan, want die kun je toch alles wijs maken, grepen  reed ie weer als een zonnetje. Een half uurtje en daar ging ie weer.

1000008187

Naar de fietsenmaker en er bleek een nieuwe motor in te moeten. De laatste die nog in Nederland beschikbaar is. Als we de prijs horen trekken we een beetje wit weg. Toch maar meedoen met de vriendenloterij?  Afspraak gemaakt en de volgende dag nog even een ommetje. En ja hoor daar gaat mijn motor op tilt en begeeft definitief de geest. Irma's broer bied uitkomst en dus mijn fiets krijgt de nieuwe motor, Irma's fiets die het wel doet gelukkig, gaat naar haar broer in Groningen en zijn fiets mee terug!! Alleen 1 klein probleempje volgens haar broer: de accu gaat snel leeg en hij raad aan er twee mee te nemen!! We mogen maar 20 kg pp meenemen, waaronder een kampeeruitrusting, en dan ook nog een extra accu van 3 kg???? Hellup!  We besluiten een proefrit te maken met volle bepakking en 50 km te rijden met heuvels en die zijn hier gelukkig genoeg.

1000008190

Daar gaan we dan met alles erop en eraan, via Wezep, 't Harde en even bij Nienke aan, tegen de knobbel op, over de Dellen en in Epe een lekker ijsje en we gingen als een speer zeg, want na die 50 konden we er uiteindelijk  nog wel vijftig en dat met 1 accu!!!!! We krijgen nu echt zin in vakantie zeg en hoezo PECH. We zijn geluksvogels dat we zo'n lieve broer hebben en de pech "voorbij.. ".

1000008180

Nog even het huis schoonmaken voor onze gasten, inpakken en op weg naar Utrecht waar de bus wacht.....vive la France, nous allons.

Lieve groet van ons.

1. Helen:
    7 mei 2024
    Poeh, poeh, wat een gedoe! Gelukkig kunnen jullie dan eindelijk gaan. Hoop dat alles goed zal gaan. Vast wel, met jullie positieve instelling! ❤️❤️👍
  2. Joke:
    7 mei 2024
    Tja 4 lettertjeS kunnen grote inhoud hebben. Het fijne van dit alles is dat die PECH nu is geweest torn er nog hulptroepen dicht in de buurt waren. In Frankrijk is sowieso het uitleggen al ingewikkeld. En nu fijn hartsjikkidee op stap deze pech is dan al geweest.
    Goede reis🤗
  3. Jans:
    7 mei 2024
    Ach wat een tegenvallers gelukkig hebben jullie het nu weer in orde heel veel plezier en tot toy
  4. Theresia Beijer:
    7 mei
    Gelukkig dat dit nog allemaal in Nederland gebeurde, hoe breng je dat in Frankrijk aan het verstand. Ik zeg maar zo met handen en voeten kom je heel ver. Nu geen pech meer maar straks in Frankrijk lekker fietsen en genieten. Lieve groet.
  5. Joke:
    Goede reis🤗
  6. Fred Tuinier:
    Jan en Irma
    Wat een pech zeg! Hopen dat dit geen voorbode is voor de reis in Frankrijk. Pas goed op jullie zelf!
    En een goede busreis!
  7. Carla Baas:
    7 mei 2024
    Wat dan ook wel prettig is dat jullie heerlijk weer hadden bij de grote proefrit.
  8. Carina Jagt:
    7 mei 2024
    Tjee, wel een geluk dat het hier gebeurde en niet als je net in Frankrijk bent! Fijn dat alles nu goed geregeld is en leuk dat jullie donderdag nog even een bakkie komen doen op weg naar Utrecht!
  9. Ietsje:
    7 mei 2024
    Zo dat is pech ,en nu moet je nog beginnen?
    Goede reis.
  10. Evelyn Bijkerk:
    7 mei 2024
    Tjonge zeg wat een schrik voor jullie. En als klapstuk een
    Fantastisch oplossing!!! Nu maar ontspannen verdergaan. Veel plezier!
  11. Tsjeard en Wyanda:
    8 mei 2024
    Jee, geluk bij een ongeluk dat het voor jullie reis gebeurde. Nu vol goede moed op avontuur. Geniet ervan.
  12. Ans:
    8 mei 2024
    Nou, deze hobbel hebben jullie goed doorstaan! Vertrouwen verder! Hele fijne vakantie lieve beiden! Lieve Irma van harte gelukgewenst met je verjaardag! Lieve beiden goede reis en heel veel plezier!😘😘
  13. Vera:
    8 mei 2024
    En nu is het uit met de pech en begint de pret.
  14. Roy & Anouk:
    9 mei 2024
    Gelukkig is het allemaal goed gekomen! Heel veel plezier en wij hopen dat alles vlekkeloos verlopen mag! Geniet van alles wat jullie onderweg tegenkomen.
    Liefs

Jouw reactie