Hoe het begon

6 mei 2024 - Wapenveld, Nederland

Vanuit het besef dat het lopen van lange afstanden en zeker geen Pelgrimsroute. voor mij geen optie meer is en we allebei graag aktieve vakanties leuk vinden, dringt de vraag  zich op "wat dan wel"? Op de fiets en geen pelgrimsroute, maar wel 2 maanden op stap vind Irma. Nienke brengt ons op het idee van de fietsbus waar zij vorig jaar mee ging en zo belanden we bij De Fietsvakantiewinkel en de Blauwe Loper.

De Blauwe Loper is net als de Groene Route een route die vanuit Heerlen, via de Ardennen en de Vogezen  het Rhonedal volgt naar de Middellandse zee. De route eindigt in Sainte Maries de La Mer. Een vissersdorpje, vroeger dan, aan deze Blauwe zee. Omdat onze route voornamelijk langs rivieren, meren en kanalen gaat en dus eindigt bij de zee krijgt hij de kleur blauw mee. Loper slaat op het makkelijke parcours dat zich ontvouwt over het licht glooiende terrein vanuit het noorden naar diezelfde zee. Zo ontstond de naam Blauwe Loper die zich slingerend door het Rhonedal met achter elke bocht een nieuw en soms adembenemend uitzicht op dit eeuwenoude landschap met talloze authentieke dorpjes en stadjes die de geschiedenis van dit oude landschap vertellen. Maar ook de prachtige natuur van dit gebied is erg mooi.

Deze route gaan wij volgen maar beginnen in Sainte Maries de la Mer, de parel van de Camarque. Maar daarover later meer. Eerst nemen we

1000008147

de fietsbus naar Arles.

In de loop van deze  week gaan we vertrekken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rein otten:
    Fijne en een mooie reis
  2. Joke:
    6 mei 2024
    Wel aan de voorbereiding zal het niet liggen.
    Wens jullie veel reisgenot en fietsplezier. Reis met jullie verhalen mee van zuid naar noord.
  3. Henny:
    Lieve Irma en Jan,
    Ziet er geweldig uit, een goede reis en geniet er van.
  4. Ina Snipoen:
    6 mei 2024
    Veel plezier en een hele mooie tijd toegewenst. We gaan jullie volgen.
  5. Vera:
    6 mei 2024
    Heel veel plezier op de Blauwe loper en stiekem reizen we met jullie mee. Hopelijk wordt het niet de "rode koppen" loper. :)
  6. Helen:
    6 mei 2024
    Heel veel reisplezier! Gaan jullie volgen! Lfs. Wim en Helen.
  7. Ronald:
    6 mei 2024
    Heel veel plezier gewenst. Geniet er van.
  8. Ineke kuif:
    6 mei 2024
    Indrukwekkend wat jullie allemaal van plan zijn
  9. H.I. Nunnink:
    6 mei 2024
    Gegarandeerd een hele trip, geniet doe voorzichtig en kom weer heelhuids terug.
    Liefs Leni
  10. Fred Tuinier:
    6 mei 2024
    Veel plezier en geniet van ieder uitzicht!
    🚍🚲🚲🚲
  11. Janny Tuinier:
    6 mei 2024
    Veel mooie momenten gewenst en genieten maar!
  12. Tsjeard en Wyanda:
    6 mei 2024
    Een prachtige reis voor de boeg. Wij wensen jullie veel mooie zonnige dagen toe. En een voorspoedige tocht. Heel veel plezier.
  13. Yvonne:
    6 mei 2024
    Graag ga ik met jullie mee opreis. Ik kijk al uit naar het volgende verhaal. Geniet samen maar fijn en kom heelhuids terug. Liefs Yvonne
  14. Theresia Beijer:
    Theresia:
    6 mei 2024
    Een hele mooie en fijne reis en ga er lekker van genieten, kijk uit naar het volgende verhaal.
    Lieve groet.
  15. Ietsje:
    7 mei 2024
    Veel reis en fiets plezier.
    Lieve groet Ietsje
  16. Hannie:
    7 mei 2024
    We kijken weer uit naar jullie mooie verhalen.
  17. Ditia:
    7 mei 2024
    Hele fijne vakantie en een hele mooie fietstocht toegewenst! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
  18. Monique:
    7 mei 2024
    We wensen jullie een prachtig mooie reis, en ook veilig graag. In gedachten fiets ik met jullie mee, veel liefs en sterke benen toegewenst!
  19. Max Scheeper:
    7 mei 2024
    Succes en een mooie reis gewenst‼️

Jouw reactie