Onderbroekenlol

31 mei 2024 - Gray, Frankrijk

Vanmorgen vroeg werd ik wakker van de getuige regen op de tent. Gelijk het weer bekijken en ja hoor, dit weer blijft tot een 

1000008753een uur of elf dan enkele uren droog en in de bamidsag en avond opnieuw. Conclusie is we blijven nog een dag. En de ene na de andere bui zien we 

1000008747naar het oosten wegkrijgen. En als ik zeg " droog, we kunnen" zegt Irma " Nee, het blauw isnog niet zo groot als oma's onderbroek". De wat rijpere onderons weten dan wel welk formaat ze bedoeld. " pas alshet groter is kunnen we. Ondertussen doen we maar 1000015335een wasje in onze tijdelijke woonkamer, waar we overigens ook een prima kookgelegenheid hebben.

1000015334de kok aan het werk

Toen het bedoelde gat er was gingen we opculturele tour en velanden bij de kathedraal die als gewoon lijk o de top staat

1000008748de kathedraal

van de heuvel. En binnen zien we kerk met heel veel stoelen op houten verhoging en met vloerverwarming? De kerkgangers krijgen in ieder geval geen koude voeten 

1000008750mooie sacristieramen

Kennelijk een rijke gemeente re zien aan dit soort aandacht en het is er verwarmd binnen. De ramen hebben prachtig rijk 

1000008752versierde ramen.

De bouw startte in 1465 en is dus al zo'n 550 jaar het middelpunt van Gray. 

Een goed bestede middag en als we terugkomen op de camping en ons kleine opdonderen zien, zijn we ook hier nog altijd blij mee.

1000008766het opdondertje

Lieve groet uit Gray en morgen gaan we weer met nieuwe energie de Vogezen in.

Foto’s

7 Reacties

  1. Fred Tuinier:
    31 mei 2024
    Het is niet moeilijk om te genieten van alles wat er om je heen te zien is. Morgen weer op de fiets?
  2. Ans:
    31 mei 2024
    Dat van een groot stuk blauw in de lucht ken ik. Er moet een hemd en een broek uit kunnen, dan komt het goed. Was getekend: ‘mijn opoe’
    Dus een wijs besluit om nog een dagje te blijven en te genieten van de mooie omgeving. Prachtige kookgelegenheid, super. Goede reis morgen. Liefs🥰🙋🏻‍♀️
  3. Helen:
    1 juni 2024
    Ja bekend gezegde. Jullie zijn wel dapper. Ik ben wel een oma maar heb niet van die grote onderbroeken ha ha…..nog veel plezier en houd de moed erin. Liefs van ons! 🚴🚴❤️
  4. H.I. Nunnink:
    1 juni 2024
    Lieve Irma en Jan, wat een optimisme en dit k.. weer. Wij zeiden altijd de weg is niet breed maar wel lang. Zal extra voor jullie bidden dat het weer een beetje beter wordt. Liefs leni
  5. Theresia Beijer:
    1 juni 2024
    Wat heb ik weer genoten van de verhalen,als ik s'avonds wilde gaan lezen dan had ik geen internet. We zitten nu weer in een ander hotel en tot op heden heb ik hier weer internet. Morgen een hele fijne fietsdag . Lieve groet
  6. Vera:
    2 juni 2024
    Er is altijd een stukje blauw in de lucht, om een hempie mee te breien zei MIJN oma. Wat een verschillende interpretaties van hetzelfde haha.
  7. Evelyn Bijkerk:
    3 juni 2024
    Kampioenen tegenslagen incasseren! En blijven genieten. Klasse!