Moederdag
12 mei 2024 - Saintes-maries-de-la-mer, Frankrijk
Een nieuwe dag begint zodra je je ogen open doet en beseft dat het zover is en je in een tent ligt en dat het dan anders is. Een uurtje later is er gedoucht, ontbeten en is de tent met zijn inventaris in de tassen op de fiets gehangen.
We vertrekken, een lekkere baguette gehaald en en passant de verhalen van de lokalen aangehoord, vreselijk mee gelachen alhoewel ik ontdek dat mijn Frans wat sleets is geworden, maar ach het is toch heerlijk om met die ander te lachen en te genieten! Medemens zijn
Al gauw hebben we Arles achter ons gelaten en voor we het weten zitten we op kleine landweggetjes midden in de
Camarque. Het is nog even spannend als plotseling een woeste erfbewaker met een wel erg ruime beroepsopvatting, op ons afspringen en probeert mijn baguette te roven die achter op de bagedrager zit. Ik weet weg te komen maar nu belaagt hij Irma's kuiten. Paniek alom, maar de onverschrokken Irma wijst het beest zijn plek en gaat er vandoor. Oeps....
Maar de Camarque,
niet in woorden te vatten, de geuren van de kruiden, het vogelorkest, Ibissen in wit en zwart en dan de flamingo's druk bezig hun kostje uit de ondiepe lagunes te trappen en met hun bijzondere snavel uit het water te filteren. De eindeloze vertel, de wilde paarden
en koeien. De stieren treden op in de arena van Arles.
Als al jé zintuigen gestreeld worden dan is daar maar één woord voor; wat prachtig en mooi en kun je zeggen; Wat een mooi moederdag kado.
Als toetje een camping aan de Middellandse zee én met een zwembad. Diner toe.
Een ontroerend mooie dag was het. Ik had geen mooier kado kunnen bedenken.
Lieve groet uit Sainte Maries de la Mer van Jan en Irma
.






Geniet van alles om je heen en je voelt je een met de aarde en natuur. En morgen.....verder fietsen!
Geniet enorm van jullie verhalen.
Slaap lekker, goede voorzetting van jullie avontuur. Lieve groet🥰🙋🏻♀️