Pelgrim

13 juni 2023 - Ferdrupt, Frankrijk

Vandaag begon met veel zon en die is er gelukkig nog steeds. Eigenlijk saai, maar is dat niet juist de goden verzoeken?

Al een paar dagen gaat het in vele reacties en nogmaals dank jullie wel, want het scherpt mijn gedachten, over wat nu eigenlijk het doel van onze reis is. Dit even kort samen gevat.

Eigenlijk is in de kern elke vakantie een pelgrimsreis.  Door je te verplaatsen naar elders laat je "alles" wat je gedachten bezig houd om je vervolgens af te kunnen vragen waar gaat het nu eigenlijk om in mijn leven? Natuurlijk beleven we dit allemaal anders en op onze eigen wijze.

Pelgrimeren is de kunst  van " Een lege rugzak, een leeg hoofd en veel vertrouwen".  Een gigantische klus is dat.

Laten we eens beginnen met de lege rugzak. Wat neem ik mee en heb ik echt nodig als ik op reis ga? Als ik op de camping rondkijk zie ik daar nogal wat diversiteit in. De een komt letterlijk met een rugzak aan met zijn/haar hebben en houden. De ander komt met een heel huis aanrijden. Stel je die twee uitersten eens voor! Wie denk je heeft het het makkelijkst om een ware pelgrim te zijn?  Misschien denk je "heb ik geen behoefte aan". Terecht , want het is je eigen keuze. Ik, wij, hebben wel die behoefte om eens alles los te laten en na te denken over jezelf en wat nu echt belangrijk is in je leven. Dat gun ik jullie allemaal. Wat mij daarbij helpt is een lege rugzak , want alles wat je meeneemt kan een last worden!!

Kortom het gaat niet om het doel maar om de reis en hoe je dat doet daar ga jezelf over. Heb je altijd iets om over na te denken!

Met wederom een lieve groet voor jullie allemaal. Als we aan jullie denken worden ee daar blij van,

Irma en Jan

1. Ans:
    13 juni 2023
    Lieve beiden, tijdje niets van me laten horen. Ben d’r weer🤭 Wat een prachtige, boeiende verhalen. Sommige vermakelijk andere stilmakend.
    Dat pelgrimeren is in principe ook ons doel van vakantie vieren. Wij hebben een huis bij ons met altijd te veel. Het loslaten, achterlaten zit veel al tussen je oren en je gevoel. Afschakelen noemen we het ook wel. Over 5 weken gaan we het meemaken. Zijn al wel bezig met, wat wel en wat vooral niet. Jullie prachtige verhalen helpen ons hierbij! Dank!
    Heb het goed samen, liefs van ons, Rex en Ans