Ik ga fietsen

26 mei 2024 - L'Épervière, Frankrijk

Net boven de heg uit steekt een lichtgroen puntje met daarachter een volgende heg, maar die valt niet op want daarachter staat een gigantisch grote camper van het formaat touringcar. Zo'n plastic geval kost al gauw 4 a 5 ton. Dat groene puntje, onze tent, is ietsje goedkoper.  Zo'n 4 maar dan honderd. Daartussen zit de rest van de gasten, uit alle mogelijke eurolanden, van deze chateau-camping in l'Eperviere. Allemaal doen we min of meer hetzelfde. Wij gezeten op een stoeltje met onze kont 10 cm boven het gras, de ander in een luxe campingfauteuil met voetenbankje. We lezen een boek, doen spelletjes, drinken een glaasje, babbelen met elkaar, maken soms ruzie en koken of kopen iets lekkers. Maar we verlangen allemaal naar hetzelfde. Even los van alles, je hoofd leegmaken, plezier hebben......en vul maar in.

Ik ga fietsen...

'k Weet nog niet waarheen  maar ik ga fietsen

Ik stap op en ga fietsen, dat lijkt me heerlijk

Gewoon met de wind door mijn haren,  de zon op mijn kop, gewoon lekker fietsen

Los van alles, mijn hoofd leeg en niemand die me tegenhoud

Het maakt niet uit waar naar toe, gewoon fietsen

Genieten van het zijn, even fluiten, lekker zingen niemand die het hoort

ik ben vrij.....want ik ga fietsen

Lieve mensen de WiFi is ondanks de luxe kloten.

Ik stuur een volgende keer de foto's met begeleidende tekst. Geniet elke dag dat je er bent.

Lieve groet uit l'Eperviere, nabij Chalon 

Foto’s

10 Reacties

  1. Fred Tuinier:
    26 mei 2024
    Het moet wel " je ding" zijn om deze vakantie zo door te brengen. Fietsen en genieten!
  2. Hannie:
    26 mei 2024
    Hoi Jan en Irma, ik lees eruit dat het goed met jullie gaat, dat is fijn om te weten, we kijken uit naar de foto's.Groetjes en doe rustig aan samen.
  3. Gert:
    26 mei 2024
    Ja wat is fietsen toch heerlijk hè?
    Mooi verhaal weer en blijf maar lekker, in alle eenvoud, genieten!
  4. Wim van de Bor:
    26 mei 2024
    Het is een prachtige streek. Straks heerlijk door de Bourgogne streek. Misschien nog even het mooie ziekenhuis in Beaune bezichtigen.
    Groetjes uit Kampen.
  5. Ab:
    26 mei 2024
    Fiets en droom zonder schroom. De paden op de lanen in.Genieten met veel plezier, de groeten van hier.👍👋
  6. Ans:
    26 mei 2024
    Ik was al begonnen met een reactie naar jullie en wilde een foto toevoegen. Dat lukt me niet dus via jullie mail maar geprobeerd.
    Bekend plekje waar jullie nu zijn. Prachtige omgeving. Geniet mateloos lieve beiden van alles wat zo voorbij komt, maar vooral van elkaar.
    Wij hebben vanochtend gewandeld met ongeveer 20 man en deze zondag invulling gegeven. Ik heb aan je gedacht, onze kwartiermaker. Het was goed toeven samen.
    Zowel in het Franse als in het Zwolse goed bezig!
    Lieve groet🥰🙋🏻‍♀️
  7. Vera:
    26 mei 2024
    Luxe camping, klote wifi...het is toch wat.
  8. Evelyn Bijkerk:
    26 mei 2024
    Weer een heerlijk verslag! Dank daarvoor. En veel plezier met de volgende etappe.Liefs Evelyn
  9. Joke:
    26 mei 2024
    En zo geniet ieder op eigen wijze en wordt wijzer op eigen manier. Hoe fijn dat er niet veel voor nodig is om te genieten Heb het goed vanavond
    En morgen weer een nieuwe dag van alles om je heen te genieten . Beginnend met lekker croissantje?🥐
  10. Theresia Beijer:
    27 mei 2024
    Ik heb een jaar of 35 niet meer op een fiets gezeten maar als ik dat allemaal lees wat jullie beleven dan zou ik zo weer gaan fietsen,nog een hele fijne en mooie fietstochten en kijk uit naar het volgende verhaal. Lieve groet uit zuid Italië.