Waardering

30 mei 2023 - Saint-Martin-le-Vieux, Frankrijk

Gisteravond doken we vermoeid in onze slaapzak. We waren voldaan en ook best blij dat alles op zijn pootjes terecht was gekomen. Wat we er erg aan vonden was dat we ons vies en plakkerig vonden en met enige schroom in onze , eigenlijk best schone slaapzak moesten. Je voelt je vies en niet zo fris ruiken. Tja, maar we hebben wel heerlijk geslapen en om ruim acht uur liepen we al weer in de richting van Limoges met zijn gigantische kathedraal op de heuvel, ja want het centrum is voorzien van heel wat trappen naar de oude stad. Een heel geklim en terwijl we op weg gingen naar onze eindbestemming kwam ook afgelopen nacht weer langs. Wij gingen nu naar een camping waar ongetwijfeld een schone douche op ons wacht en vergeten is het weer en komt in de annalen als een leuk borrelverhaal.  En onze medewereldburgers dan, die op de vlucht voor de ellende of oorlog in hun land, vaak zonder dat ze er iets aan kunnen doen. Hoe zouden die mannen en vrouwen zich voelen als ze zich dagen ja weken niet kunnen wassen, kapotte schoenen en kleren dragen? Ik ga als mijn hak van mijn bergschoen behoorlijk versleten is gewoon even een nieuw stel kopen! Mensen dat houd me wel bezig.  En wij lopen zo weet 26,1 km(nieuw record) en zitten nu een lekker biertje te drinken. En Irma? Nou die loopt zo naar de Franse overburen om te vragen naar hoe ze dat lekkere toetje gemaakt hebben, wat ze ons brachten. Bijzonder vind ik dat van haar .

Morgen nemen we met jullie goedvinden een vrije dag. En anders ook.

Liefs van ons uit het warme Frankrijk, 27 was het vandaag. Je zou er bijna een kleur van krijgen.

1. Helen:
    30 mei 2023
    De vrije dag is jullie gegund hoor!! Wat een verhaal weer. Lekker effe niet hoeven te schrijven. Respect voor jullie. 😘😘
  2. Gert:
    30 mei 2023
    Mooi verhaal weer Jan en respect wat een afstand ruim 26 km. Heuvel op en af met zo’n kar erachter! 💪💪
    En ja alles is relatief als je je lijden vergelijkt met dat van vele anderen… Een mooie les!
    Morgen een mooie dag en rust lekker uit!
    Liefs van ons!
  3. Max Scheeper:
    Sterkte beide en hou vol, 26,1 km🥵
  4. Joke:
    30 mei 2023
    Goed van jullie een vrij dagje. Geniet en ontspan lekker en kleur maar lekker bij☺️
  5. Vera:
    31 mei 2023
    Eindelijk, een zeer verdiende vrije dag. Ff afkicken bijkomen en bijtanken. Geniet ervan lieve mensen.
  6. Hannie:
    31 mei 2023
    Nou die vrije dag daar hebben jullie wel recht op!! Geniet ervan samen, en van het heerlijke weer.
  7. Ditia:
    31 mei 2023
    Wat heerlijk lekker schoon een vrije dag vieren, geniet ervan!
  8. Yvonne:
    31 mei 2023
    Die vr i je dag is jullie van harte gegund. Wat hebben jullie al veel kilometers in de benen zitten.
  9. Henk Hofer:
    31 mei 2023
    Bewonderenswaardig dat er zoveel energie spreekt uit het verhaal👍
  10. Ria Zijm:
    1 juni 2023
    Respect voor jullie prestatie! Ik vraag me dan wel af of jullie die trappen bij de kathedraal dan ook oplopen met die kar achter je aan? Plezierige vrije dag morgen!