Tel je zegeningen

21 mei 2023 - Gargilesse-Dampierre, Frankrijk

En dan moeten we alweer afscheid nemen van St Armand . Een camping waar we 5 nachten verbleven. 's morgens eerst ons oude brood bakken in de koekepan en daar lekkere jam op....mmmmm. Vervolgens in de auto, alle wandelspullen mee natuurlijk, op naar de bakker. Twe

IMG-20230521-WA0003

e heerlijke, warme baquettes mee en die ruiken in de auto zo lekker hè. Vanmorgen omdat het zondag is twee lekkere croissants mee en katten maar. Man oh man dan pas besef je hoe die Irma gelopen heeft zeg. Wat een klere-eind, maar gelukkig we zijn er eindelijk en aanvallen maar op die lekkere croissants. Smullen hoor.

IMG-20230521-WA0000

En een wandeling is nooit saai, want je ontmoet altijd andere mensen. Iemand die in zijn tuin bezig is en op de vraag hoe het gaat krijg je een heel verhaal over zijn tuin en ik vertel hem over mijn zere knie en uiteindelijk hebben we samen plezier over een groepje pelgrims die langskomt. Een pelgrim die ik net aangekomen bij de auto spreek en verteld dat ie Tom heet en in 2017 al de Santiago deed. Ik vertel hem over Irma en waarom ik in de auto zit.

15 km verder als ik in de volgende plaats samen met Irma op een bankje bij de kerk een broodje eet komt opeens Tom eraan lopen.Hij heeft Irma ingehaald en komt bij ons zitten. Hij is inmiddels 78 jaar en wilde na het overlijden van zijn echtgenote toch nog wel een keer de Santiago lopen, maar twijfelde of ie het nog wel kom en.. heleboel redenen. Zijn kinderen zeiden "doen pa" en zijn dochter gaf hem een flesje mee met daarin een briefje en met de woorden "als je niet meer kunt en terug moet moet je dit flesje open maken" . Hij vertelde ons ik was zo nieuwsgierig dat ik het openmaakte. Op het briefje stond " Als je niet meer kunt kijk dan niet vooruit naar wat je niet gedaan hebt, maar terug naar wat je wel deed".

MEt een groet van Irma en Jan

​​​​​

1. Hannie:
    21 mei 2023
    Mooi verhaal weer en snap dat die broodjes jullie goed smaken,dik verdiend.En wat een mooi verhaal van Tom, wat een wijze tekst van zijn kinderen.Groetjes van ons
  2. Joke:
    21 mei 2023
    Gewoon weer een topdag met mooie verhalen en ontmoetingen 😁🤩
  3. Gert:
    21 mei 2023
    Leuk om te lezen weer, jullie hebben het reizigersleven alweer goed opgepakt en leuk om zo allerlei mensen te ontmoeten. We genieten elke dag van jullie blog! Lieve groet, Gert en Carina 😘❤️
  4. Ans Ris van Leeuwen:
    21 mei 2023
    Wat heerlijk om op deze wijze mee te mogen genieten van jullie mooie avontuur!
    Dank!🙋🏻‍♀️
  5. Ronald Snippen:
    22 mei 2023
    Wat een mooie verhalen. Ik geniet er elke dag weer van.
  6. Helen:
    22 mei 2023
    Wat een prachtig verhaal. Mooi dat je onderweg mensen ontmoet die ieder op hun eigen manier deze tocht lopen. Waardevol! Jullie zijn ook van die mensen. Keep going on!!👍🌝
  7. Ditia:
    22 mei 2023
    Wat heb je het weer mooi verwoordt Jan! Fijn om jullie op deze manier te kunnen volgen!!
  8. Erwin:
    22 mei 2023
    Wat maken jullie bijzondere monenten mee. Heerlijk om te lezen.
  9. Nienke:
    24 mei 2023
    Wat inspirerend. Leuk om te lezen!