Spoedje

19 mei 2023 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Vandaag geen foto's lieve mensen want het uploaden loopt telkens vast. Dus dan zo maar met je eigen fantasie.

Heerlijk zonnig weer vandaag en goed gemutst gingen we op weg. Wat een mooi gebied is het toch met die prachtige golvende heuvels, eindeloze vergezichten en authentieke dorpjes, waar je rust en het plezier in het leven op je afstraalt. Een heerlijk beekje met kabbelend water, een kraaiende haan en vrolijke vogeltjes om je heen. De hof van Eeden denk ik dan. Totdat na een 5tal km's zware bassen de rust verstoren en heftig gebonk onze oren zeer doen. In een klein gehuchtje fraai gelegen op een helling ontwaren we achter de struiken een grote hoeveelheid tenten en tentjes, een camper etc. Op een bordje bij de ingang staat Orginon . Tja..

Dan gaat Irma door en moet ik een eind omrijden om zo'n 10 km verder weet bij elkaar te kunnen komen. Ik mis haar gelijk al. Bij het ontmoetings punt is een leuk dorp en een plaatselijke kaasmaker. Ik sla gelijk ingrediënten in voor een culinair hoogstandje op ons tweepits fornuis op de camping. Belt Irma ze heeft closetpapier nodig dat zat in haar rugtas maar nu niet meer!! En ze is fout gelopen.. Oei dat is menens. Na enig heen en weer bellen blijkt ze in Les Bourges te zijn. TomTom zegt me waar ik naartoe moet en racen maar want dit is echt een spoedje. Maar wat ik ook aantref in dit gehucht geen Irma, helaas. De paden en weggetjes waar wij op lopen zijn vaak niet voorzien van een nummer laat staan adequate bewegwijzering. Beide hebben we een soort Google maps met daarop de route in rood. Inmiddels blijkt Irma weer op de route te zitten komt dan een andere plaatsnaam tevoorschijn en ja die zie ik op mijn kaart. Racen maar weer met een snelheid waar Max trots op zou zijn. Met piepende banden sta ik stil bij Irma en werp haar het kostbare rolletje toe. Schielings duikt ze het struikgewas in. Het ergste vrezend ga ik maar achter de auto staan. Gelukt en alles is goed gegaan . De onweersbuien drijven langzaam weg.

Op de camping gekomen drinken we een lekker verdiend glas bier.

Inmiddels heeft mijn blom er nagenoeg 80 km opzitten. Komende dagen zal ik kijken of ik de route in Reislogger wat kan fatsoeneren.

Lieve groet uit Frankrijk.

1. Hannie:
    19 mei 2023
    Jan ik vind het een geweldig verhaal, wel vervelend voor Irma,dat ze de verkeerde weg had genomen,maar knap hoe jullie samen alles weer oplossen.
  2. Helen:
    19 mei 2023
    Heel knap hoe jullie dit steeds maar weer oplossen! Keep going on!! Liefs van ons😘😘
  3. Gert:
    19 mei 2023
    Haha wij zitten hier te schateren 😂😂 wat een mooi verhaal!
    Tip: je kan wellicht ‘locatie delen’ op je smartphone aanzetten dan vind je elkaar altijd terug!
  4. Joke:
    19 mei 2023
    Tja als je moet moet je en voor je het weet dus een spoedje...... en jaa locatie delen is prima manier om elkaar niet kwijt te raken. En heerlijk hoor beekje en heuvels, lekkere kaas en koud biertje dat is ook vakantie vieren. 👣😄
  5. Yvonne:
    20 mei 2023
    Heel beeldend geschreven de foto's heb ik niet gemist ha ha
  6. Vera:
    20 mei 2023
    Ja ook bij pelgrimeren hoort: poepen als je moet....Kostelijk verhaal. Vertel je nog als je als oude man achter de geraniums zit. 😀😀
  7. Tamara:
    20 mei 2023
    Wat fijn dat alles goed is gekomen!
    Je hebt in ieder geval weer een mooi verhaal erbij voor op feestjes! 😝
  8. Ditia:
    20 mei 2023
    Haha Jan, prachtig beschreven! Geen foto's nodig hoor, zag je scheuren over Franse binnenwegen, en gelukkig was je op tijd bij Irma!
    Dat biertje hadden jullie wel verdiend!
  9. Evelyn Bijkerk:
    20 mei 2023
    Weer een heerlijk Verhaal, lopen mag dan nog niet gaan zo je graag wilt, maar schrijverstalent héb je! En dappere Irma doet het toch maar hè. Knap hoe jullie beiden de tegenslag van het noodgewongen veranderen van het oorspronkelijke plan incasseren, en kunnen genieten. Een bijzondere reis en zó leuk dat ik op afstand mag meegenieten van jullie avontuur.