Samen op weg

17 mei 2023 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

De titel heeft niks met mijn been te maken maar is wel de oorzaak. We hebben samen een nieuwe invulling voor ons bedacht voor onze camino, een ander woord voor pelgrimstocht. Ik breng Irma maar het begin van haar volgende deel en dan loop ik telkens stukken mee door leuke plekjes op te zoeken en dan samen te lopen. Vandaag heb ik zo al een km of 6 met haar

IMG-20230517-WA0000

opgelopen en dat geeft moed en ik loop zo mijn eigen camino en zo werkt de camino ook. Met jezelf op stap dan kom je verder. Zo wordt je hoofd leger en krijg je ruimte om je heen te kijken, want waar we nu lopen is langs Canal du Berry, waar ik al eerder een foto van liet zien de Pont du Berry over de Allier. Lang en kaarsrecht met overal sluisjes die vaak niet meer in gebruik zijn. Daar zit je dan te wachten of

IMG-20230517-WA0002en wanneer Irma komt. Met de verrekijker zie ik haar vaak veel eerder dan zij mij. Vandaag zwaaide ik al, maar opeens verdween ze in het struikgewas langs het pad????? Iets bijzonders gezien denk ik dan maar, hahaha.... Als je zo zit te wachten zie je van alles om je heen van roofvogels tot prachtige bloemen. Genieten is dat.

IMG_20230517_105204_5IMG_20230516_132304_6IMG-20230516-WA0038

Inmiddels zijn er nu op een etappe na in St Amand de Montron, waar onze tent ook staat. Morgen dendert onze karavaan dit stadje binnen.

Zal ik jullie eens wat vertellen? We hebben het best naar onze zin zo maar maken al plannen voor "Samen".

Waar we ook zo van genieten zijn al jullie reacties,die verbinding helpt . Dank jullie wel.

1. Gert:
    17 mei 2023
    Dat klinkt goed Jan ik ben blij dat het al beter met je gaat. Rustig opbouwen ‘stap voor stap’😊
    Fijn dat jullie zo genieten ook al ben je regelmatig ‘alleen’. Je hebt het dus goed met jezelf!👍
  2. Ans:
    17 mei 2023
    Wat gaaf om op deze wijze deel te zijn van jullie reis. Het ‘been’verhaal begrijp ik niet helemaal, wellicht ergens iets gemist. Geeft niet, verneem ik tzt wel een keer. Heel veel plezier en succes in het vervolg. In gedachten verbonden! Liefs van ons😘❤️👍🏻
  3. Joke:
    17 mei 2023
    Plannen voor samen kijk dan gaat het al de goede kant uit. Al moet ik zeggen dat 2 losse verhalen die toch weer samenkomen ook boeiend zijn. Geniet vsn omgeving en van elkaar.
  4. Ronald:
    17 mei 2023
    Ik ben blij voor jullie dat het zo kan.
  5. Hannie:
    18 mei 2023
    Wat fijn Jan dat jullie toch alweer samen hebben gelopen, het komt goed!!! En zo zitten jullie ook in elkaar, positief.Groetjes voor jullie beiden.
  6. Evelyn Bijkerk:
    18 mei 2023
    Mooi verslag en foto's, en dat jullie ook met dit aangepaste plan genieten. Dat is levenskunst!
  7. Yvonne:
    18 mei 2023
    Goed te horen dat jullie van onze reacties genieten wij althans ik geniet van jullie reisverslagen.
  8. Ditia:
    18 mei 2023
    Wat fijn dat je het zo hebt opgelost en jullie toch af en toe samen lopen! Gaat dus echt de goede kant op😀