Saai!

20 mei 2023 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Gisteren, merkte ik dat ik een foutje maakte, want inmiddels hebben we samen 112,6 km gelopen. Beetje dubbel natuurlijk, want ik loop niet elke km maat doe voor het volle pond mee. Een week geleden liep ik nog hinkepinkend op de familiedag. Inmiddels liep ik vandaag, opgeteld, al weer zo'n 10 km.

En hoezo saai? Kijk eens om je heen, doe je oren open en luister. Dit ogenschijnlijk saaie landschap barst van het leven. Na elke bocht en doorkijkje zie je iets anders,

IMG_20230520_123120_2En je ziet zoveel soorten bloemen, bomen en planten. Ik heb Obsidentify er maar eens bij gepakt en heb een aantal plantennamen en hun bijzonderheden opgezocht. Heel boeiend

IMG_20230520_135159_4Als je je ogen sluit en op een bankje gaat zitten of voor mijn part in de berm gaat liggen krijg je gratis concert. Fantastisch zeg. Geen noot hetzelfde.

En als je zo door het bos loopt en een beekje over moet steken, da heeft iemand

IMG-20230520-WA0000daar zo maar een bruggetje gemaakt. Voor ons dus. Net zoals in dorpen en stadjes je de imposantste bouwwerken ziet. Vandaag kwamen er aan in Chateaumeillant met een enorme kathedraal. In de 12e eeuw gebouwd. Gigantisch hoog en imposant en als je daar binnenstapt voelt dat ook zo. Twee mensen lagen geknield voor het altaar en zongen en baden. Stilmakend. Irma stak een kaarsje aan voor haar zus, Frieda. Dat doet ook wat met je.

En dan loop je door een ogenschijnlijk saaie landschap. Je vraagt je af "Hoe kijk ik naar mijn medemens".

Een lieve groet van Irma en Jan

1. Hannie:
    20 mei 2023
    Weer een mooi verhaal,ik snap dat jullie genieten samen.Jullie hebben al mooi wat kilometers gelopen,super!
  2. Ietsje:
    20 mei 2023
    Fijn Jan dat jeweergoed kunt lopen. Mooi verhaal.
  3. Joke:
    20 mei 2023
    Je beschrijving en foto's zijn helemaal niet saai.
    Het is fraai dat je weer mee loopt Jan en ook gezellig. 🙌
  4. Ina Snipoen:
    20 mei 2023
    Mooi dat jullie weer samen lopen voor het grootste gedeelte van de rit. Leuke foto’s. Slaap lekker en succes morgen.
  5. Helen:
    21 mei 2023
    Wat een mooi verhaal Jan. En leuke foto’s. Wij zijn weer terug uit Kreta. Een heel andere beleving! Succes op jullie mooie tocht!
  6. Ditia:
    21 mei 2023
    Als je het moois om je heen maar wilt zien en horen hè? Fijn dat het lopen alweer zo goed gaat Jan!
    Wat mooi dat Irma een kaarsje voor Frida heeft aangestoken ! Bijzonder om dat in die mooie kathedraal te kunnen doen.
  7. Ans:
    21 mei 2023
    Wat bijzonder omdat dit prachtig ‘saaie’ verhaal te lezen❤️
    Fijn dat je knie hersteld en dat het lopen steeds beter gaat.
    Irma je bent een kanjer, grote bewondering voor je🥰 Goede voortzetting van jullie camino!