Niks te vertellen.

29 mei 2023 - Aureil, Frankrijk

Daar zit je dan op je pad verworven landgoed met zijn weidse uitzicht te

IMG-20230529-WA0006

mijmeren over wat er afgelopen dagen gebeurde.

Gisteren werden we wakker in een stapelbed met zijn 5-en want onze Italiaan was om 4uur al opgestaan. En dan rustig op weg naar Pont du Lorgnon. Mooie rustige wandeling, samen met twee jonge Franse dames gekletst en koffie gedronken. Weer op weg stopt er een tegemoetkomende auto naast ons en vraagt waar naartoe. De camping bij de Pont . Hij vertellen dat hij de eigenaar is en het leuk vind als we komen, want hij had net twee andere Hollanders ontvangen. Wij kijken elkaar aan en zeggen "die lange met de Nederlandse vlag aan een paal op zijn rug en een blonde vrouw" . Hij beaamt het. Wat een verschil maakt het hoe je tegemoet getreden wordt. Dat was dus weer een leuk en gezellig weerziens.

Vanmorgen gingen we om /8uur al weg, want het zou warm worden en het was een lange tocht. .De teller bleef precies op 26 staan en onze spieren waren niet blij met ons. Het was een tocht met meer heuvels als dalen volgens mij. Telkens als meende dat er nu wel een lange afdaling zou komen was er weer een berg. We zeiden al tegen elkaar er valt vanavond niet veel te vertellen. Dachten we, want we komen bekaf in het dorp zeker na de lange steile weg er naartoe, blijkt ons adresje niet thuis te zijn en niet thuis te geven na vele belletjes onderweg. En nu? Geen Auberge dit keer,maar wel een groep jongelui die petanque speelden. Ik dacht ik gooi het gewoon in de groep. En ja hoor na wat gebel vertelden ze me waar ik moest zijn want daar woonde familie van haar. Wij de karren weer omgezeuld en op weg naar dat adresje midden in het dorp. Ziet er uit als een gewoon huis maar als we achter komen verschiet ik toch van kleur. Alsof onze lieve heer een vuilnis wagen boven het erf omgekeerd heeft. Jn daar moet je even doorheen kijken. Bij de achterdeur, een van de vele hoor krijg ik geen sjoege. En net wil ik een laag deurtje opentrekken komt er een klein gebocheld vrouwtje, met de neus dicht bij de grond de deur uit. Maar ze heeft hele vriendelijk slimme oogjes, die me vragend aankijken. Ik smelt. Leg het probleem uit komt er een manskerel met een wagen stront de staldeur uit die hij naast deur omkiepert!! Ook hem doe ik kond van het probleem en hij zegt dat Lucy, die ik wilde bereiken wel vaker dit probleem heeft en pelgrims in arre moede maar doorsjokken. Als we het probleem van alle kanten bekeken hebben komt een derde langs de stal aanlopen en kort samen gevat. Ze haalt een grote fles water en vult met Irma de onze en sjouwt met ons naar een verderop in het dorp gelegen weiland, welke naast het kerkhof ligt. Wat een grandioze oplossing zeg en ons pelgrimspas loopt er langs. Aan belangstelling hebben we niet te klagen gehad, want een aantal kwam al vrij snel kijken hoe dit afliep. We zitten inmiddels na een copieuze maaltijd die we van onze zussen kregen te genieten van een bakkie lekkere thee en de zonsondergang af te wachten.

Waar maak je dit nu mee en wat zijn er toch mooie mensen.

1. Hannie:
    29 mei 2023
    Nou zeg ,wat een verhaal weer en ja wel heel bijzondere mensen komen jullie tegen op jullie reis.Fijne avond en morgen weer een goede reis gewenst.
  2. Max Scheeper:
    29 mei 2023
    Ja ja je maakt wat mee‼️
  3. Jannij landheer:
    29 mei 2023
    Wat een geweldig verhaal en ervaring weer. Mooi om te lezen
  4. Helen:
    Wat een avontuur weer. Beslist niet saai!! Bijzonder👍👍
  5. Ab:
    29 mei 2023
    Weer een avontuurlijk verhaal van deze dag. Elke dag toch weer de vraag/gedachte wat/wie komen we weer tegen, altijd spannend lijkt me. Fijne avond nog en een fijne en prettige dag morgen. Groetjes 👍👋
  6. Joke:
    29 mei 2023
    Dat het maar goed mag bekomen. Wat een avontuur weer vandaag. Wandel ze morgen
  7. Carla Baas:
    30 mei 2023
    Het is toch wel heel fijn dat jullie weer samen kunnen lopen. Want het zal zo af en toe flink bikkelen zijn.
    Heel veel succes met de volgende kilometers
  8. Vera:
    30 mei 2023
    Jeetje jullie hebben al heel wat km in de benen. Wat een topprestatie. En ik hoop dat de maaltijd smaakte 😃😃
  9. Nienke:
    30 mei 2023
    Wat een afstand! Knap hoor! En ook wat te overwinnen om zomaar iedereen aan te spreken en om hulp te vragen. Daar hadden we het op het familiefeest nog over, leuk dat jullie dat nu gewoon doen. Leer ik ook weer van ;-)
  10. Henk Hofer:
    30 mei 2023
    Tjonge, Irma en Jan, groot respect voor jullie volharding, want het is geen 'appeltje,eitje' deze reis👍
  11. Evelyn Bijkerk:
    1 juni 2023
    Deze reis net als het hele leven, ups en downs. Net als de zee; eb en vloed! Mooi om zoveel verschillende mensen en avonturen mee te maken. Ik geniet van jullie verhalen. Liefs Evelyn