Mummy

18 mei 2023 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Vandaag zijn we inderdaad door St Amand de Montron getrokken om morgen weer verder te gaan. Vandaag had ik ook een baaldag, want ik hoopte dat het alzo goed zou gaan dat we de auto achter kunnen laten en samen verder te trekken. Nee dus, we gaan nu op de gekozen manier door tot aan La Souterraine en dat is op pakweg 1/4 van de afstand. Toch is wat ik nu doe ook een camino voor mij met al zijn persoonlijke hoogte en dieptepunten.

Nee dan hebben nog wat anders , want ik denk vaak als ik hier net in bed lig aan ons eigen riante bed. Mijn benen kunnen onbelemmerd alle kanten op wat heerlijk zeg. Nu moet ik me elke avond in een veel te nauwe puntzak wurmen. Zo eentje die je heel klein op kunt bouwen en superlicht is. Tegen de tijd dat ik erin zit krijg ik al het gevoel "ik moet eruit" want het angstzweet parelt bij wijze van spreken op je voorhoofd van de claustrofobische gevoelens. Daarnaast ligt ik op een heerlijk luchtbed hoor, maar als je je een kwartslag omdraait lig je er gelijk naast en voordat je er weer op ligt in die Mummy val je van moeheid in slaap om 's ochtends van opluchting je wurgzak uit te worstelen. Dat dus, maar ik kan jullie vertellen dat ik al deze problemen overwonnen heb en 's nachts heerlijk slaap en droom van .....

En Irma ? Die vertelt morgen haar eigen verhaal. Het viel me vandaag wel op dat het net lijkt of ze op de catwalk loopt in diverse camino-outfits. Kijk maar

IMG_20230518_113823_5IMG_20230518_094212_9IMG_20230518_122710_3

Lieve groet van Irma en Jan

1. Gert:
    18 mei 2023
    Haha hilarisch die mummie! En knap zo’n fotomodel op de catwalk!
    Hou vol Jan er komen vast betere ‘knie’tijden!
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen!
    Liefs van ons!
  2. Joke:
    18 mei 2023
    Jammer Jan dat het nog niet lukt om echt mee te lopen. Zo beleefd ieder zijn/haar eigen caminio story.
    Je mummy verhaal is Zo beeldend dat ik het claustrofobisch gevoel kon voelen. Hopelijk stijgt temperatuur dan kun je mummy als deken gebruiken.
    Irma je ziet er inderdaad fris en fruitig uit. Top geniet daar waar het kan.🤩
  3. Ans:
    18 mei 2023
    Jammer Jan dat het nog niet lukt mee te lopen. Hopelijk verandert dat snel🙏
    Dat mummygevoel is ernstig herkenbaar 😄 stukje herwaardering van de zogenaamde ‘vanzelfsprekende’ dingen.
    Je omschrijft het mooi: ieder zijn/haar eigen camino. Anders kan het ook niet. Houd moed en geniet van de mogelijkheden!🥰
  4. Evelyn Bijkerk:
    😀👍⛺️
  5. Helen:
    19 mei 2023
    Wel dapper van jullie zo je eigen camino te lopen. Anders dan je gedacht had maar jullie zijn wel doorzetters!! 👍👍
  6. Hannie:
    Pracht verhaal weer Jan😃 zie het voor me😅 Groetjes aan Irma
  7. Erwin:
    19 mei 2023
    Hoi jan en irma, mooie verhalen en uitdagende uitdagingen, krihfen jullie op je pad. Prachtige fotos. Vol bewondering, hoe jullie je met positiviteit toch altijd kunnen aanpassen.
  8. Ietsje:
    Fijn Jan en Irma dat ik jullie nu kan volgen