Geen jeuk

22 mei 2023 - Gargilesse-Dampierre, Frankrijk

Onderweg zie je altijd mensen, situaties enzz. die de gedachte opwekken daar iets over te zeggen. Zo ook vandaag in onze startplaats La Chatre, wat een prachtige authentieke uitstraling heeft maar wat zeg je daar dan over? Dus maar een foto van Irma voor het gemeentehuis want daar

IMG_20230522_101434_3kan ik tenminste mee voor de kramen langs. Of de veelzeggende foto van het riviertje dat door de stad stroomt en waar ik toevallig belandde omdat ik niet op de weg lette.  De mooiste plekjes zie je dan

IMG-20230522-WA0000Of dat dorpje Sarzay waar we vandaag doorheen liepen. In Zuid Limburg hebben we de hoeves die in een vierkant gebouwd zijn om zich te beschermen tegen de Bokkenrijders. Hier zagen we een

IMG_20230522_130154_5

IMG_20230522_125024_1groot kasteel met aangebouwde stallen, woningen die samen een ommuurd geheel vormden om zich en de hovelingen tegen rondzwervende bendes te beschermen. Hey boeit me heel erg te weten hoe mensen vroeger leefden

Maar terug naar de camping in Cargilesse waar we gisteren aan kwamen. Nou camping? Het is eerder een verzameling campings, chalets, woningen en eethuis van `een eigenaar. De camping waar we wilden staan daar waren alle toiletten en het water afgesloten. Gaat hem niet worden zei Irma. Het buro waar we ons moesten melden stond op de eerste camping met een aantal chalets en kampeergelegenheid. Het buro stond open, maar niemand te zien. Dus nog maar eens rondkijken. Tja en hier waren wel werkende kranen, zelfs douches. Schoon maar hun beste tijd was echt voorbij. Misschien nieuw toen wij nog 15 waren. Van Irma zou het wel kunnen. Toen maar het nummer bellen dat op de deur stond en jawel binnen 10 min. scheerde een Renault bestel om de bocht en deze kwam in een flinke stofwolk voor onze neus tot stilstand. Wij ons verhaal doe van pelgrims en zo en prima we mochten overal staan. Irma knikt en ik die alles best vind gaat met Irma en het stevige kleine mannetje mee het buro in. Binnen kortste keren was alles rond. We kregen elk een stempel in onze pelgrimspas en toen waar willen jullie staan?  Hij met ons naar buiten en wees naar een  in het oerwoud verscholen caravan . Willen jullie die niet gebruiken? Ik zio van dat meen je niet. En denk dat bouwvallige gore ding wil ik nog niet eens dood in gevonden worden. Hij de deur open en ik ga bijna van mijn stokje van de geur. Hij met de beste bedoelingen kom maar eens binnen kijken? Ik van , met de vingers op mijn neus, hij ruikt een beetje. Irma gelijk met een vuurrode kop, prima meneer we doen het.

Later legt ze me uit, dat als iemand je het beste wat ie heeft aanbiedt dan zeg je geen nee. Ohhhhhhh. Dus alle ramen open, dakluik open en alle ongewenste

IMG-20230521-WA0015

gasten weg en dan trekt de geur weg, en Irma maakt er iets moois van. En dat bed mensen gewoon een Pulmann matras zo lekker. Tegen de baas zei ik later , wat een prima caravan meneer. Prachtig. En eerlijk is eerlijk we hebben prima geslapen zonder rare bijverschijnselen.

IMG-20230521-WA0014

1. Hannie:
    22 mei 2023
    Jan wat kan je leuke verhalen ervan maken,geweldig! En wat goed van Irma om de caravan aan te nemen en dat het dan toch goed komt.Wat fijn dat jullie zo lekker geslapen hebben.Groetjes van ons
  2. Gert:
    22 mei 2023
    Hahaha we lachen ons rot hier! Ja Jan altijd luisteren naar je vrouw en: gehoorzamen..
    Gelukkig heerlijk geslapen en weer een prachtig verhaal!
  3. Ans Ris van Leeuwen:
    22 mei 2023
    Ik kan me iets voorstellen bij zo’n caravan, brrrr….maar wat gaaf dat Irma er wat van weet te maken en dat je uiteindelijk heerlijk uitgerust weer gezond wakker wordt. Gelukkig kun je dan lekker douchen om het eventuele iet wat onfrisse gevoel van je af te spoelen en fris en fruitig jullie weg vervolgen!
    Geniet van jullie verhalen❤️
  4. Evelyn Bijkerk:
    23 mei 2023
    Alweer een geweldig verhaal. Ik geniet er telkens van. Veel plezier met de volgende etappe!
  5. Annemarieke:
    23 mei 2023
    Wat een prachtige woorden van Irma: ".. als iemand je het beste wat ie heeft aanbiedt dan zeg je geen nee." leerzaam voor mij!
  6. Vera:
    23 mei 2023
    Heb ooit in de bush bush van Australie in een oude schoolbus geslapen met kakkerlakken te over. Maar ja beter dan buiten waar het wemelde van de slangen en schorpioenen. En een echt pullman matras...hoe veel fijner dan een luchtbedje.
  7. Erwin:
    24 mei 2023
    Groot gelijk irma. Een wijze les.