Dromen

23 mei 2023 - Crozant, Frankrijk

Zo vrienden en vriendinnen nog bedankt voor al jullie leuke en motiverende reacties. Dat geeft energie om door te gaan met onze reisverhalen. Zo zijn er misschien ook kennissen en vrienden die hier ook van zouden kunnen genieten. Laat ze hun emailadres even sturen. Eentje die ik ken is Jacques, waarvan ik geen email adres heb. Wie helpt?

Vanmorgen onze kar weer ingeladen met

IMG-20230523-WA0000

de wandelkarren en de rest om naar Crozant te gaan. Morgen gaat het echt beginnen. Onderweg gaan we alvast even wat eten voor morgen kopen en wat jammer dat er nog zo weinig echte Bakkers zijn, daar waar je vroeger op bijna elke hoek een vers stokbrood kon kopen zien we onderweg regelmatig een boulanger, maar dan leeg en verlaten. Dat doet zeer mensen, want die geuren en dan de mensen die je op straat tegenkomt met een baquette gewikkeld in een papiertje onder de arm. Helaas meestal over. Gisteren waren we in een dorp en ik zag een boulanger, gelukkig en ik erheen. Een frisse jonge meid pakt de baquettes voor me in het zakje dit keer en door de open deur zie ik een jonge vent, haar vent denk ik dan, deeg kneden, met zijn gespierde armen en stevige knuisten. Daar geniet ik toch zo van hoe zo' n jong stel bezig is iets van het leven te kneden.

Maar nu vandaag weer. Na de inkopen gingen we in de auto onze lunch nuttigen en zien schuin voor ons een prachtige geconserveerde,maar heel oude, rolls

IMG-20230523-WA0002IMG-20230523-WA0004

staan. En gezeten in de auto en een lekker broodje aan het smikkelen zien we een echtpaar aankomen. De man ziet de Rolls spert zijn ogen open en begint gelukzalig te glimmen bij het zien van het prachtig voertuig. Hij rukt zich los van zijn vrouw en stuift op de Rolls af, bewondert hem van binnen en buiten en je ziet hem genieten. Bijna liefde op het eerste gezicht. Zijn echtgenote staat dit gemelijk aan te zien en weet hem uiteindelijk weet mee te krijgen. Zo ook een stel jongens en een paar oudere heren. Alle met wijdopen ogen staren ze naar de Rolls om het even aan te raken, er omheen te lopen. Wat is dit vraag ik me af: ik heb hetzelfde gereageerd en weet niet wat het is. Een droom om ook zelf eens in zo' n auto te rijden,? Te mogen bezitten? Of gewoon omdat het mooi is net zoals ik kan genieten van een mooie bloem in de berm van de weg. Is het niet dat ik kan genieten van iets moois, zoals twee jonge bakkers, bloemen of een mooie rolls en het is bijzonder vind ik dat ik dat kan zien en weet te waarderen. Net zoals zoveel andere mensen dat doen.

Maar morgen gaat mijn droom in vervulling dat ik de Santiago, mijn camino loop. Gisteren liep ik al 5 en 6 km achter elkaar zonder probleem en met de gewone pijntjes die er altijd zijn. Dromen moet en mag je hebben maar ze worden werkelijkheid als je de eerste stap zet en zoals Tom zei: "Als je niet verder kunt kijk dan niet vooruit naar wat je nog moet of wilde, maar kijk terug en geniet van wat je al deed".

We bivakkeren nu in onze tent voor de

IMG-20230523-WA0007IMG-20230523-WA0008

komende 6 weken op weg naar de Pyreneeën maar nu elk met een kar.

IMG-20230523-WA0006

Nog fijne dag allen en geniet van wat je doet.

1. Max Scheeper:
    23 mei 2023
    Wat een mooie momenten, wat zullen jullie genieten en afzien😅
  2. Gert:
    23 mei 2023
    Ja dat is ook wel een hele mooie Rolls! Ik snap dat veel mensen daar ‘verlekkerd’ naar kijken… Maar inderdaad het is de kunst om ook het mooie te zien in een bloem, een jong stel, en nog veel meer dingen (die niets kosten!). En wat fijn Jan dat je vanaf morgen weer mee kunt lopen! Het ‘iets’ weer opnieuw kunnen nadat je het niet kon doet het je daarvan ook weer extra genieten!
  3. Yvonne:
    23 mei 2023
    Weer een mooi verhaal van jullie ik zie het al lezende voor mijn ogen gebeuren. Ik wens jullie veel succes met het volgende stuk.
  4. Lydia:
    23 mei 2023
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel succes verder.
  5. Wim van de Bor:
    23 mei 2023
    Jan, je bent een schrijftalent. Na afloop kun je er een boek over uitbrengen dat anderen kan inspireren dat je onlangs tegenslagen, je droom kunt waarmaken. Misschien anders dan je vooraf gehoopt had.
  6. Helen:
    23 mei 2023
    Weer een fantastisch verhaal!! Wij genieten er ook steeds weer van. Jan, wat kun je dit mooi vertellen. Als jullie terug zijn ga je samen een boek schrijven. Wordt vast een topper met veel inhoud.
  7. Ditia:
    23 mei 2023
    Wat weer een mooi verhaal Jan! Je hebt talent om heel beeldend te schrijven.
    Maar ik lees ook dat je vanaf morgen ook helemaal gaat lopen, super!! Geniet er samen van!
  8. Ronald:
    23 mei 2023
    Wat mooi dat je vanaf morgen ook weer kunt lopen. Ik wens jullie daar veel succes bij en ook heel veel plezier mee.
  9. Joke:
    23 mei 2023
    Okay morgen, 2 mensen en 2 karren en op stap.
    Het vervolg van de caminio. Samen nu heel veel wandelplezier en geniet van waar je voeten je brengen en de lucht je omringt 💪👣👣
  10. Ans Ris van Leeuwen:
    23 mei 2023
    Heerlijk om je prachtig verwoord verhaal weer te lezen. Ik hoor het je vertellen! Wat ontzettend fijn voor je Jan, maar ook voor Irma, dat jullie vanaf nu samen jullie camino kunnen lopen. Heel veel succes samen en geniet mateloos! Toi! Toi! Toi!❤️❤️
  11. Rieneke:
    23 mei 2023
    Wat komen jullie op mooie plekken en mooie foto's en Jan je kan het mooi brengen groeten van de buren uit wapenveld
  12. Vera:
    23 mei 2023
    Wat super Jan, dat het weer kan. Heel veel plezier met het samen lopen. Wat zullen jullie ervan genieten samen!
  13. Ina Snippen:
    23 mei 2023
    Heel veel succes morgen en denken aan jullie.💪👏👍👌
  14. Ietsje:
    23 mei 2023
    Fijn Jan en Irma dat jullie nu samen verder kunnen lopen. Veel loop plezier.
  15. Hannie:
    23 mei 2023
    Wat fijn om te horen dat jullie weer samen op pad kunnen, succes en kalm aan.Groetjes van ons.
  16. Jannij landheer:
    25 mei 2023
    Wat een mooie start al. Heel veel plezier en mooie ontmoetingen
  17. Evelyn Bijkerk:
    28 mei 2023
    Weer genoten van jullie belevenissen. Genieten van eenvoudige dingen is Levenskunst! En jullie doen het.