Doorgaan

16 mei 2023 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

De tweede dag dat ik alleen ga lopen.Eerst hebben we de tent afgebroken .Daarna naar de 0lek gereden waar ik gisteren gebleven was .Een herkenbare wapenveldse bosweg van 6 km .Leuk met de auto ,maar oersaai om te lopen .Gelukkig stond Jan me bij de volgende plaats op te wachten .Tegenover het gemeentehuis waar ik m'n stempel heb gehaald voor m'n pelgrimstocht. Gestempeld door de burgermeester ...

Hierna volgde er een prachtige tocht ,langs kanalen ,rivieren ,weilanden bospaden Erg

IMG-20230516-WA0042IMG-20230516-WA0038

genoten en zo nu en dan een rustmoment .Nou was het al heel erg rustig ,geen pelgrim ontmoet Wel een paar vissers die ook rustig hun hengel in het water laten dobberen .Op enig moment zei ik op m'n beste Frans goedendag tegen een vissende man met stalen voortanden   Hij groette terug en gaf aan dat hij maar een paar woorden frans sprak .Hij vertelde dat hij uit Oekraïne was gevlucht. .Boem,boem ,boem hoorde hij de hele dag.  Zijn zoon had hij  verloren en met z'n gezin die  overgebleven is,  gevlucht naar frankrijk.Bijzonder dat ik geen goed Oekraïns spreek  ,maar hem heel goed begreep .Hij gaf aan dat hij gewond was en zijn broek zaten de herstelde winkelhaken De paniek sprak nog uit zijn ogen .Toen ik weer verder liep ,dacht ik "en dan loop ik hier, met wel een huis waar ik zo weer naartoe kan"  .Tja ,dat doet zo'n tocht met je .

Na 19 km gelopen re hebben stond Jan weer ergens op me te wachten en zijn we samen een stukje opgelopen .Dat gaat elke dag een beetje beter

IMG-20230516-WA0036

Met de auto naar een andere camping waar we nu 5 dagen blijven . Jan brengt me dan weer naar de plek waar ik gebleven ben .

Op de volgende camping in Sr Amand de Montron nog de tent opzetten en  inrichten. Een heel eenvoudige camping maar wel een prettig aandoende.

IMG-20230516-WA0034

En dan nog lekker van de zon genieten, lieve groet Irma

1. Helen:
    16 mei 2023
    Houd goede moed!! Dapper!!
  2. Ditia:
    16 mei 2023
    Wat een bijzondere ontmoeting was dat Irma! Mooi dat je deze man begreep en misschien zijn dag mooier maakte door jullie gesprek. Fijn dat het lopen van Jan elke dag wat beter gaat!
  3. Ronald:
    16 mei 2023
    Rust maar lekker uit. Hopelijk kan Jan daarna ook weer meelopen. Geniet lekker van jullie vakantie.
  4. Joke:
    16 mei 2023
    Wat lekker Irma dat je loopt en een prachtige ont.oeting. Zo wordt maar weer bevestigt woorden zijn niet altijd nodig om elkaar te begrijpen. Ik hoop dat jullie fijne dagen gaan beleven en Jan iedere dag iets meer kan lopen.
    Houd moed broer komt goed .
  5. Carla Baas:
    16 mei 2023
    Mooi om zo je ervaringen mee te lezen. De natuur om je heen is nog mooi groen maar lijkt inderdaad nog veel op onze omgeving. De ontmoetingen maken het dan speciaal.
  6. Evelyn Bijkerk:
    17 mei 2023
    Wat een bijzondere ontmoeting met een ooggetuige. 5 dagen rust, hopelijk knapt Jans knie dan verder op en genieten jullie van de "pauze".